* اشكال اصلي فعاليت هاي فرهنگي، جزيره اي عمل كردن است لذا علي رغم آنكه كارهاي بزرگ و فاخري كه توسط دستگاه هاي مختلف صورت مي گيرد ليكن شاهد جريان سازي گسترده و اثرگذاري مطلوب نيستيم.
بنابراين بايد بسيج، محور انسجام بخشي ميان دستگاه ها و مؤسسات فرهنگي در سطح استان – شهرستان يا منطقه و محله خود باشد. جلسات مستمري را بصورت ماهانه ( كمتر و يا بيشتر ) با نخبگان فرهنگي ( حقيقي و حقوقي ) برگزار كرده و مشكلات و راه حل و راهكارها را بررسي و با همكاري يكديگر عملياتي نمايد. ( وحدت در فعاليت ها بويژه فعاليت هاي فرهنگي اساس كار است )

* يكي از موضوعات جلسات مشترك دستگاه ها و مؤسسات فعال فرهنگي در هر استان يا شهرستان و .... ضمن تبادل نظرات؛ در جريان قرار دادن برنامه هاي فرهنگي هر دستگاه به ديگر نهاد ها مي باشد. (گزارش دادن)

* در جلسات مشترك فرهنگي؛ بايد حول اين مسائل صحبت نمود و از صحبت هاي سياسي و جناح بندي هاي معمول پرهيز كرد تا جلسات تداوم يابد. (بايد اصلي ترين بحث مشكلات فرهنگي آن منطقه باشد تا با تدبير نخبگان، حل و فصل شده و اصالت فرهنگي ارتقاء يابد.)

* در كار فرهنگي نبايد دنبال سوداگري بود متأسفانه كج سليقگي هايي همچون انحصاري كردن توليدات فرهنگي، گذاشتن رمز و قفل بر لوح فشرده و ... موجب گرديده نتوانيم توليدات فرهنگي مان را حتي نظير تفسير قرآن كريم و ادعيه در جامعه توزيع كنيم چون به دنبال درآمدزايي و سودگرايي هستيم در حالي كه دشمن در كارهاي فرهنگي، يارانه مي پردازد. لذا شاهد هستيم كه محصولات مبتذل آنها به نازلترين قيمت در ميان نوجوانان و جوانان عرضه مي گردد.

* بسيجيان عزيزي كه كار فرهنگي مي كنند بايد كار نظامي را هم آموزش ببينند. اسلام، انسان هاي تك بعدي را نمي خواهد.

* براي جلسات فرهنگي حتماً بايد دستور كار از قبل وجود داشته باشد به عنوان مثال يك جلسه پيرامون نونهالان، جلسه اي ويژه جذب جوانان، جلسه اي با موضوع راهيان نور و.... در عين حال هماهنگي در كارهاي فرهنگي مانند هماهنگي در كارهاي ديگر معمول اداري نيست بلكه خيلي از هماهنگي ها ميان دستگاه ها و متوليان فرهنگي مي تواند حتي تلفني هم صورت گيرد.

* در كار فرهنگي بايد يك صدا و آهنگ در تمام دستگاه ها و نهادهاي دولتي و مردمي وجود داشته و همگي بايد ظرفيت هايمان را براي تبليغ يك موضوع بكار گيريم. (در يك موضوع خاص: هم وزارت ارشاد پيرامون آن موضوع تئاتر و فيلم بسازد / هم بسيج آنرا در پايگاه ترويج دهد/ هم آموزش و پرورش در كلاس ها درباره آن صحبت كند / هم استاد دانشگاه ما به آن بحث توجه كند / هم صدا و سيما در اخبار و گزارش، آن واقعه را تشريح كند و.... در صورتي كه همه دسته جمعي به آن موضوع بپردازيم يقيناً پيروزيم).

* در مباحث فرهنگي، موضوع «نونهالان» بسيار مهم و حائز اهميت است و دشمن بويژه صهيونيسم دريونسكو و ... در خصوص نونهالان فعاليت هاي برنامه ريزي شده دارد، با راه اندازي مهد كودك ها و....



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب ها :